No me’n record del meu primer dia d’escola. El nom oficial del centre, Colegio Primo de Rivera, encara no havia passat pel sedàs de la Transició. Tothom, però, el coneixia pel nom popular, que va acabar recuperant quan jo ja no hi era: sa Graduada. Així es deia quan hi van estudiar els meus fills. No sé qui m’hi devia acompanyar, a l’estrena, si ma mare, l’avi Joan o qui sé jo. Ho intent i no em ve res al pensament que es pugui relacionar amb aquell dia. No és una qüestió d’edat, perquè tenc records anteriors a aquella data. De l’escoleta, al carrer de Sant Josep, per exemple. Ben vius. Hi ha moments que, en principi, ens haurien de quedar gravats a la memòria. En canvi, he oblidat qualsevol referència a aquella jornada d’estrena escolar, com també del dia en què vaig començar l’institut, l’arribada a la universitat, l’estrena en la docència a l’escola d’adults d’Alaior o, tot retornant-hi, ara com a professor, al Ramis.
Views: 36